18-månaderskontroll och habilitering

Äntligen kom vi (alla utom jag...) iväg på 18-månaderskontroll för Axel. Han är ju närmre 21 månader än 18 men det fick gå bra ändå, först hade ju Axel vattkoppor, sedan glömde BVC-sköterskan bort att skicka en ny kallelse och när vi väl fått en ny tid blev hon sjuk  så vi fick ställa in igen. Men igår var det till slut stackars Axels tur att få sina sprutor och bli mätt och vägd. Jocke kom inte ihåg vad Axel vägde, och det är ju superviktigt för en prematurmamma, men det var någonstans runt 12 kilo och längden var 84 cm. Snart är han ifatt Vilhelm, han vägde 14 kilo och var 99 cm hos neurologen förra veckan. De är verkligen två helt olika kroppstyper. Vilhelm är smal som Jocke Axel är tjock som jag skulle kunna bli om jag slutade anstränga mig.

På tal om att anstränga sig så var jag på intervallträning ikväll, det var jättejobbigt och mina ben är så svaga att jag knappt kan stå upp så det verkar som att det behövdes. Vilhelm har också varit på "träning" - bedömningsmöte på habiliteringen, det ska bli intressant att se vad de tycker.

Nu ska jag läsa en liten, liten stund innan jag går och lägger mig. Imorgon börjar jag jobba så tidigt att Vilhelm och Axel får äta frukost på dagis och tur är väl det för vi har helt slut på bröd, någon dag snart ska vi åka och handla.

Kommentera här: