Gourmet

Vilhelm och jag diskuterade köttbullar vid läggning, det började med att han berättade att de skjuter älgar i skogen vid hans dagis och det spann vi vidare på så som det alltid blir med Vilhelm. En av sakerna han sa var "Jag tycker bara om svenskt kött". Vaaa...? Jag frågade om de pratat om det på dagis men så var det inte:

"Det har jag hört på reklam på ipaden, av bonden som har röd keps"

Svenskt kött är bra, för det säger de på ipaden.

Annat han lärt sig på tv (nyheterna, lite mer pålitligt än reklamen åtminstone) är att det är farligt för barn att äta riskakor och att man kan dö på IKEA där man köper kastruller. Det han se ganska exakt var:

"En man och en kvinna har blivit knivhuggna på IKEA och hundratals poliser kom dit". Vilken fyraåring använder sådana ord? När han berättade för mormor la han till det där med kastrullerna så att hon skulle veta exakt var man kan dö.

Igår var det tjejkväll på stan och vi stängde inte förens 21 så barnen sov när jag kom hem. Axel blev så glad imorse när han såg mig att han inte ville släppa mig, jag kom nästan för sent till jobbet för att jag inte ville lämna ifrån mig min gosiga lilla pluttegubbe. I helgen är jag ledig, då ska vi leka!


Gosegubben!

Kommentera här: