Parken Zoo

Idag tröttnade vi på att vara hemma varenda ledig dag och åkte till Parken Zoo och köpte det där säsongskortet istället. Det hade hänt mycket där sedan förra året och mer var på gång, en del av parken höll på att byggas om helt så vi får se vad som hänt nästa gång vi kommer dit.




Axel är verkligen ingen fegis, han klappar både alpackor, grisar och hästar. Vilhelm vill under inga omständigheter klappa ett djur större än ett marsvin.















Det märks att Vilhelm har hoppat mycket på studsmattan hemma!

Axel hittade en skalbagge istället :


"Varför ska jag sova när det finns så många djur att titta på?"




Jag gav upp det där med att få Axel att sova och gick vidare till Vilhelm och Jocke som gått i förväg till tivolit.





Vilhelm och jag åker hästkarusell:


Vilhelm och jag åker masken:


Jocke och Vilhelm åker nedsläppet:




Sedan sprang vi hem igen.


Det har hänt så mycket med Vilhelm sedan vi var där senast förra sommaren,  han har blivit så mycket modigare och klarar sig mer själv. Roligt att jämföra och se hur mycket som egentligen händer på ett år!

På väg hem somnade Axel på två sekunder:



Så trött liten kille som orkade åka många karuseller och titta på många djur.

Vilhelm och hans körkort:



Kommentarer:

1 corneliaeriksson.blogg.se:

Åh, så roligt! Där älskade jag att vara när jag var liten.

Svar: Ja det är verkligen helt perfekt för barn :)
Susanne

Kommentera här: