Mina små jordbrukare

Det jag har försökt göra idag är att få ner de där tomatplantorna i jorden, jag är så trött på att bära dem ut och in vareviga morgon och kväll. Det tog faktiskt hela dagen eftersom jag hade mina små hjälpredor med mig:


Vilhelm skulle hjälpa mig att hålla täckpappen på plats medan jag fyllde på jord och då ville ju Axel självklart också vara med och hjälpa till så det slutade med att de satt och grävde i varsin pallkrage medan jag stod bredvid och funderade på hur länge de stackars tomatplantorna kommer få vara i fred när de väl blivit utplanterade. Men sedan kom Jocke ut med lite fika så då blev det intressantare än jord. När fikat var slut hade jag hunnit fylla på kogödsel i pallkragarna så då tyckte jag faktiskt inte att Axel skulle vara där och gräva mer med sina små händer men då kom mamma förbi, väldigt lägligt, och satte dem på studsmattan istället så nu har jag både hunnit plantera tomater och bönor och sått squash, morötter, rädisa, sallad, spenat och lök. Nu blir vi självförsörjande resten av sommaren.


Problem! Sten i stöveln!

Lite fler utebilder:






Axel går nästan hela tiden nu när vi är ute. Vilhelm och lilla kompisen Ellen tittar på.


Vi har tagit fram utemöblerna. Första lunchen av många utomhus!


Axel ville sitta bredvid mig på trappan och titta på grannen som bygger garage.


Fyrhjuling!


Sitta och chilla lite (två sekunder...) i soffan.




Studsmattan - det bästa vi någonsin bytt mot en platta öl.

Imorgon kommer jag vakna upp ett år äldre. Undrar just vilja vuxna stordåd jag kommer utföra som 32-åring?

Kommentera här: