Inskolning

Min lilla, lilla bebis har börjat skolas in på dagis (förskola heter det säger Vilhelm så jag får väl börja säga så istället), idag var det min tur att vara med. Det gick bra tycker jag, han var väldigt tveksam i början trots att Vilhelm var med och visade, han ville inte leka eller gå med gåvagnen utan ville mest bara sitta och titta. Sedan upptäckte han traktorerna i sandlådan och lekte lite med dem innan det var dags att gå in och äta lunch. Inne gick det bättre, han är inte så van att krypa utomhus än så det handlade nog mycket om att han kände sig säkrare inomhus. Han lekte och kröp omkring och tittade på avdelningen utan att bry sig så mycket om vad jag höll på med. Men det mest förvånande av allt - Axel åt hela lunchen med sked! Inte med händerna. Det har aldrig någonsin hänt hemma, här äter han bara med händerna, får fan en sked slänger han iväg den. Vad han kan min lilla plutt.

Medan vi satt och väntade på att Vilhelm skulle bli färdig kröp Axel omkring och tittade sig omkring medan jag satt och pratade med en av mammorna från mammagruppen, så det ska nog gå bra det här också. Imorgon ska Jocke lämna Axel och hämta honom efter lunch (jag är glad att det inte är jag som lämnar honom ...). Spännande.

När vi åkte hem somnade Axel och sov länge i vagnen så Vilhelm och jag planterade lite blommor och grejade i trädgården.


Vi hittade blåsippor i trädgården, vilken lyx!


Påskgranen. Det var inte förhandlingsbart, fjädrarna skulle sitta i granen, inte i en vanlig buske.


Fika.


MammaVilhelm. Det märks att jag varit ute hela dagen, jag har lyckats bränna mig i ansiktet, jag tänkte inte på att solen är så stark redan. 

Axels mage är lite bättre, inga extrema blöjor idag.

Kommentera här: