Gardiner och fyraårskris

Jocke tittar på fotboll och jag hade tänkt läsa ut boken jag lånade av Linnea när vi var i Sälen men jag fastnade med Ipaden istället och har suttit och letat efter de perfekta gardinerna till vardagsrummet en lång stund utan att hitta dem. Antingen har tapeten fel nyans eller så har gardinen fel nyans, svårt är det i alla fall. Jag har åtminstone hittat fönsterlampor till extra/lek/gäst/vårt nästa sovrum-rummet, men jag väntar tills på torsdag med att beställa dem, då finns det pengar på kontot igen (Va? Ska man köpa saker till barnen för barnbidraget?)

 Den här lampan blir det i båda fönstren:


Visserligen från Claes Ohlsson men jag tyckte den var fin ändå.

Det här har Vilhelm, Axel och Jocke haft för sig idag medan jag har städat och rensat rabatter:


De har varit på Volvodagen i Eskilstuna. Vilhelm kunde inte sluta prata om allt han sett under dagen, det var uppvisningar, provsittningar, provåkningar, busstur till och från området och massor med annat roligt. Men när han skulle sova sa han att han längtat efter mig, även om jag inte tror att han tänkte det minsta på mig när de var där. Han har det lite svårt med sig själv just nu. Fyraårskrisen.


och:



Men, this too shall pass.

Kommentarer:

1 corneliaeriksson.blogg.se:

Vilken fin lampa! :)

Svar: Man blir alltid lite förvånad när man hittar något som faktiskt är fint på en affär som Claes Ohlssons :)
Susanne

Kommentera här: