Total uppriktig besvikelse

Jag har varit hos frisören och klippt mig och färgat håret lite ljusare, blonderat heter det kanske då, och samtidigt gjort Vilhelm väldigt, väldigt besviken. Han var själv och klippte sig i förra veckan och fick då en fin blå färg sprayad i håret så när jag sa till honom att jag skulle till frisören och färga håret började han genast spekulera över vilken färg jag skulle tänkas kunna få i håret. Rosa? Röd? Till slut bestämde han sig för att lila skulle vara en bra färg för mitt hår.
 
Sagt och gjort. Jag klippte mig massor, så mycket att jag knappt kan få ihop håret till en tofs, och gjorde några diskreta slingor. När jag kom hem var Vilhelm och Axel ute och åkte pulka och när Vilhelm fick syn på mig blev han så totalt och uppriktigt besviken över min hårfärg.
 
"Men, du skulle ju färga håret? Varför är det inte lila? Varför fick du ingen färg? Ville inte frisören ge dig någon färg?". Så fruktansvärt besviken. Så från och med nu vågar jag inte gå till frisören igen utan att komma hem med ett ordentligt färgat hår.
 
Pulkakillarna:
 


 

Kommentera här: