Lite bitter över livet igen

Här sitter jag och facebookar på lunchen igen och hittade denna:


Jag kom att tänka på Vilhelms öron, de som inte hade något brosk när han föddes utan som mer liknande marsvinsöron. Och hans tånaglar som inte hade börjat växa än. Sånt som de med fullgångna barn inte kan förstå.

Igår var vi i Västerås och hälsade på Maria och Daniel som har William och Alexander. William är född veckan efter Vilhelm, också i vecka 29 (kuvöskompisar!). Det känns bra att prata med en annan prematurmamma ibland, jag känner ofta att jag inte har så mycket gemensamt med mammorna på bebisträffarna som pratar om hur jobbigt det är att gå över tiden och blablablanormalförlossning. Vilhelm och Axel hade också jätteroligt, Vilhelm ville åka tillbaka idag igen och ska mycket bestämt ha en sån där Flexi Trax-bana. Jag får hålla utkik på Blocket.

Kommentera här: