Hoppihoppihopp

Vi har haft ännu en utedag, dock lite mindre harmonisk idag eftersom alla var trötta och griniga och Jocke var på jobbet.

Axel och jag åkte imorse, medan Jocke var hemma, och köpte rosbuskar, jordgubbsplantor och jord. Och visst fick vi till en fin jordgubbsrabatt:


...men det jag inte tog kort på var minuterna efter när Vilhelm gjorde illa fingret och Axel började äta jord och dra upp jordgubbsplantor. Jag hade en kund på jobbet igår som berättade att hon haft åtta barn vid min ålder, jag sa till henne att hon måste haft ett väldigt tålamod och hur mycket ork som helst. Nej, åtta barn blir det nog inte för min del.

Promenad för att Axel ska somna:


Axel vägrar somna. 

Förr i tiden när jag var ung fanns inte bilvägen ner till badplatsen utan man fick cykla den här lilla cykelvägen. Konstig känsla att se mina barn springa (åka vagn) på den väg jag inte själv gått på sedan jag var barn. Mycket har hänt sedan jag gick på den här cykelvägen senast.

Ny blir sjukgymnasten nöjd! Hon tipsade oss om att en studsmatta kunde vara bra för Vilhelms motorik så Jocke bytte till sig en studsmatta mot en platta öl, ett mycket bra byte tycker jag. Hoppandes går jättebra, Vilhelm har lärt sig hoppa jämfota på studsmattan men jag tror inte att han riktigt än kan göra det på vanlig mark, jag får fråga honom imorgon.


Hoppihoppihopp!

Imorgon får jag åka till jobbet och vila upp mig lite igen, i alla fall äta lunch i lugn och ro och gå på toa utan att någon ramlar ner någonstansifrån och behöver hjälp på en gång.

Kommentera här: