Fredag - badabada

Glasslunch:
 
Efter Axels och min promenad gick vi ner till stranden, denna gång med badkläder redo. Men idag var Vilhelm inte lika sugen på att bada, han lekte hellre på stranden med sin nyinköpta lastbil som kunde göra väldigt bra spår i sanden.
 
 
Axel badade mer än gärna:
 
 
 
 
...och till slut lyckades vi övertala Vilhelm att vara med på ett kort.
 
Familjebild. (Jorå, jag är vit och blek och jag fortsätter vara det hela semestern så det blir inga bättre semesterbilder på mig... Trots att jag använde lägre solskyddsfaktor än jag brukar göra, solbrännan verkar inte vilja fastna på mig).
 
 
Ännu mer poolbad!
 

Efter allt detta badande var både barnen och vi helt slutkörda så vi gick tillbaka till lägenheten för lite vila innan middagen. Det var längesedan Vilhelm sov middag men idag gjorde han det och precis när han somnade vaknade Axel och hade inga planer på att vara tyst så vi satte oss ute på balkongen istället. Det hade blivit lite mulet och det var jätteskönt, annars låg balkongen i full sol.
 
 
Snygg inför kvällens middag:
 
 
 
......och sedan sprang han iväg....
 
 
Vi kom på att det var mycket lugnare att sitta ute och äta och Vilhelm åt faktiskt mycket bättre när det inte var så mycket liv och rörelse omkring oss. Vilhelm tyckte väl lite sådär om middagen men Jocke och jag åt båda mat och efterrätter och vin till maten och allt man kan tänka sig så det är inte konstigt att byxorna satt lite tightare på planet hem.
 

 
 
.....notera säkerhetsavståndet runt Axel. Halva bordet måste vara tomt för att inget skulle dras ner på golvet, Axel har vääääldigt långa armar, det hade inte Vilhelm.
 
 

Kommentera här: