"Mamma, kom och titta på min olycka!"

....är ju inte vad man vill höra. Men den här ngen var det ingen reell katastrof utan bara en leksaksbilkatastrof:


Är det något detta barn är bra på så är det att bygga torn. Av allt. Efter att ha läst boken Örnis bilar ska han också bygga torn av bilar, helst bilar som ligger upp och ner.

När jag ändå kommit in på hans rum med ipaden ville Vilhelm att jag skulle ta lite fler kort på honom:



"Jag är en lyftkran!":


Ja det är då verkligen inget fel på hans humor!

Idag var Axel och jag på loppis medan Jocke och Vilhelm grävde en grop runt vårt alldeles egna avloppsrör på nya tomten. Vi gjorde årets fynd - en stor back lego! Fyra kilo! Nu ska jag bara fundera ut rätt tillfälle att ge Vilhelm det.

Axel på äventyr i trädgården:




...men Vilhelms vantar är lite för stora för Axel.

Nu måste jag ta tag i det där med att välja tapeter. Ständigt alla dessa val.


Kommentera här: