Utarbetad

Nu är första helgen på jobbet avklarad och jag är så extremt trött. Jag hade missat den lilla detaljen att jag skulle jobba som ensam farmaceut idag (igår var vi däremot tre...) så det blev till att skärpa till sig och koncentrera sig riktigt ordentligt. Men jag tror jag klarade mig ganska okej ändå. Hoppas jag. När jag lär mig datasystemet ordentligt kommer det gå ännu bättre.

Axel har varit supersnuttig sedan jag kom hem, mjölk i flaska är tydligen inte lika gott. Han fick förresten sova i sin spjälsäng inatt, Jocke har haft magsjuka och jag vill inte riskera att Axel får det genom att ligga och gosa med sin sjuka pappa. Fast han sov inte riktigt lika bra där - han brukar sova till klockan sex innan det är dags för mat men inatt vaknade han redan vid fyra. Dessutom var det lite jobbigt att behöva resa sig upp för att ge honom nappen och för att lyfta honom till vår säng när han skulle äta, det var nästan lite otäckt, jag var så trött, jag är ju inte van att gå upp på nätterna, så det kändes som om jag skulle tappa honom i golvet nästan. Och så var det väääldigt ensamt i sängen. Bebisabstinens. Så efter fyramatningen fick han flytta tillbaka till vår säng igen, då mådde Jocke mycket bättre igen så jag vågade ta chansen. Om nu inte jag får magsjuka får Axel stanna i vår säng. Länge till. Punkt.

Vilhelm skapade konstverk i fredags:


Jag har rensat på kylskåpet så nu behöver jag något nytt att sätta dit!

Kommentera här: