Svartsjuka Axel

Då var den här jobbhelgen avklarad, fyra dagar blev det. Jag trodde jag skulle vara helt slut efter fyra dagars jobb, jag är ju liksom inte van vid att jobba längre... Men det har gått bra och jag har lyckats hålla mig hyfsat fokuserad trots att vi inte får någon lunchrast på helger och röda dagar. Alltså blir det ingen "lunch" förens när jag kommer hem vid klockan 17 men man vänjer sig vid det också, jag får se det som någon variant av 5:2-dieten.

Axel har det lite jobbigt med sin svartsjuka när jag har varit på jobbet hela dagen. I fredags satt han i Jockes knä och skrattade åt Jockes som skojade och killade honom under hakan när han till sin stora fasa plötsligt fick se att VILHELM satt i mitt knä. AXELS knä! Han blev så utom sig av svartsjuka att han inte längre kunde skratta åt sin tokiga pappa utan bara kunde stirra ilsket på sin mamma som övergett honom. Jag trodde faktiskt inte att Axel var så medveten om vad som händer omkring honom men nu får jag börja förstå att han ha mer koll än vi tror. Och han tycker att i mammas famn ska bara han sitta. Men jag tänker inte sluta ha Vilhelm i mitt knä ändå, han vill sitta där så sällan så jag får passa på att krama honom lite extra vid de sällsynta tillfällen då han verkligen vill sitta hos mig.

Medan jag slet hårt på jobbet för att försörja familjen var de andra på marknad i Köping. Vilhelm åkte tio karuseller men hade gärna åkt fler, han kommer ha roligt på Liseberg!

En gammal bild. En jättebebis på vägen!



Kommentera här: