Mat i ögat

Mat i ögat...


Det är inget som stör Axel! Maten han hade i ögat idag var sötpotatis mixat med morötter från landet (de första för säsongen!), yoghurt och rapsolja. Tydligen mycket gott, han åt en stor skål och sedan orkade han med en stor skål efterrätt också. Sen sov han väldigt gott hela natten.

Axel är så otålig nu för tiden, han vill vara med eller bli buren och har inte samma tålamod att ligga och leka själv. Om inte Vilhelm är i närheten förstås. 

"Leka, leka"


"Men vem är det som kommer här?"


"Lek med mig!"


Underhållning när jag lagar mat:


Slänga på golvet... Sånt Vilhelm brukade roa sig med hösten 2012 när jag var mammaledig och försökte få ihop några näringsriktiga måltider.

Vilhelms förkylning vill inte ge sig och vi har börjat med Flutide igen. Vilhelm kan själv!


Jocke och Vilhelm bakade chokladbollar och helt plötsligt kom han springande ut till mig och Axel i vardagsrummet, tog inhalatorn som jag glömt att plocka undan, andades några gånger, sa "Jag kan andas själv!!" Sedan sprang han tillbaka ut i köket och bakade vidare. Det är en rolig liten son jag har!




Kommentera här: