Arrrgggg!

Fruktansvärd dag. Ingen glass, ingen ro, bara gnäll. Och skrik. Och felval. Vi får skylla oss själva som lät honom vara uppe för länge igår, från och med nu är det klockan 19 som gäller. Inte en sekund senare. Men det kommer nog i praktiken bli mer 20 ändå.
 
Felval. Hur kunde vi tycka att det var en bra idé att sätta en vit dörr på ett vitt hus?? Speciellt eftersom jag alltid velat ha en röd eller grön dörr! Dum. I. Huvudet. Eller bara trött. Vi gjorde alla val när Axel var relativt nyfödd så ingen av oss var väl så där väldigt klara i huvudet. Vi får byta ut den. Hoppas på ett inbrottsförsök som förstör dörren. Eller så kanske det inte blir så fruktansvärt som det känns just nu, det kanske kommer se riktigt trevligt ut.
 
Huset idag:
 
 
 
De säger att allt utvändigt ska vara färdigmonterat tills på fredag, det blir spännande att se hur det blir när det är färdigt!
 
Bvc idag:
 
Axel - 68 cm, ca 8 kilo (7,8? Jag har redan glömt...)
Vilhelm - 91 cm, exakt 12,35 kilo
 
Konstigt det där att Vilhelms vikt sätter sig som berget i mitt minne medan Axels vikt flyger iväg ur mitt huvud så fort jag lyft bort honom från vågen. Båda följer i alla fall sina kurvor perfekt, Axel har till och med kommit ikapp normalkurvan på längden och nästan, nästan på vikten. Vilhelm ligger en kurva under på längden och 1,5 under på vikten. Huvudsaken är att han växer på längden så får det vara hur det vill med vikten.
 
Imorgon blir det bad i Skillinge udd med Vilhelms små kompisar Elma, Signe och Alfred och Axels lilla kompis Ville. Vilhelm har sagt att han tänker skrika imorgon också så vi får väl se hur det går med den trevliga badutflykten. Men jag ska faktiskt inte klaga, mesta delen av tiden är han den gulligaste och mest omtänksamma man kan tänka sig. Får han bara tillräckligt med sömn och ett blodsocker på lagom nivå är det inga problem, han är precis lika känslig för blodsockerfall och dålig sömn som sin mamma.
 
 

Kommentera här: