Just nu önskar jag mig....

....mest av allt en smärtfri amning. Det är blod överallt. Blod i amningsnappen, blod på lillens tröja, blod i amningsinläggen, blod på filten, blod på min tröja, blod på kräknäsduken. Tänk om man kunde få prova på att vara en sån där mamma som kan mata hur mycket som helst och hur ofta som helst utan ett endaste litet besvär. Jag kommer ihåg att jag hade precis lika mycket problem med Vilhelm men honom ammade jag ändå i ett år, konstigt vad hormonerna kan göra att man står ut med. Det är väl som med förlossningen, man glömmer mellan gångerna hur ont det gör.
 
Liten lillebror som äter som en liten häst:
 
 
Nästa vägning är på fredag, det är alltid lika spännande!
 
Vilhelm har lekt med ipaden igen....
 
 
Han verkade tycka att den svarta bilden såg lite otäck ut och det kan jag nog hålla med om.
 
 

Kommentarer:

1 Maria:

Ush det där lät ju inge roligt, hoppas det blitt bättre nu i allafall..

Gahh nu är man ju glad att man inte valde att amma, hade dött om jag hade råkat ut för de där hehe.. så smärtkänslig som jag är.. =/

Söt han är lillkillen.. kommit på namn än?.. Vi hade det oxå sådär svårt med namn till Alex, va nästan så vi inte hann skicka in papprena *asg* förstå ungen hade fått ett nummer som namn haha.. och förstår inte varför man hade så svårt för man visste ju hela tiden att det va en pojke men endå kom inget namn sådär naturligt som det gjorde med William.. lika för er antar jag.. !!

*kramis*

Svar: Var glad att du inte ammat, jag blir snart tokig på det här! Det gör ont när man ammar och om man inte ammar på några timmar gör det så ont i brösten så att man vill lägga sig ner och dö litegrann.... Jag har provat med flaska men det var han inte nöjd med, han vill ligga och snutta helst flera timmar i sträck.... Bara att stå ut några månader till!
Namn är ju helt omöjligt! Nu är vi nästan överens om Axel men vi velar fortfarande fram och tillbaka. Lite roligt om våra barn heter Vilhelm och Axel och era heter William och Alex förresten :) men det är så mycket svårare den här gången, Vilhelm fick sitt namn efter bara någon dag och nu har det gått tre veckor och lillebror har fortfarande inget namn, jag börjar nästan tycka lite synd om honom....!

Kram :)
Susanne

Kommentera här: