"Luktar blä!"

Vi behöver mer lego! Jag kollade upp lego på Blocket och Tradera men det är ju något alldeles fruktansvärt dyrt även begagnat, jag måste kolla vidare för det vi har räcker inte långt.
 
Vilhelm bygger ett torn till kaninen:
 
 
Idag åt vi tortellinisoppa till lunch. Vilhelm hjälpte till med tillagningen, han mätte upp mjöl och rev ost och kom med uppmuntrande kommentarer och 100 frågor om allt, allt, allt. Medan vi tillagade soppan berättade han hur gott det skulle bli och vad gott det såg ut men när den var färdig tyckte han att den "luktade blä"... Men det gick över och han åt en stor portion när jag övertygade honom om att tortellinisarna var bildäck. Han kan ju äta om han vill!
 
Tittut!
 
 
Han är så stolt över sin Blixtenjacka!
 

Kommentarer:

1 Maria:

Tips gå med i köp och sälj sidor på facebook.. tex kids corner när jag är med i.. Där kan du fynda en hel stor papperskasse med duplo lego för 200:-

Sätt ut en sökes annons på såna sidor så får du nog napp!!
Ja och bra att ha massa extra sen när lillebror kommer vilja va med att bygga för ojoj va det blir tjaffs om det inte finns lika av varje bit haha..

*kramar*

Du ska vi ta och boka in en träff snart eller vad säger du ;)

Svar: Jag får ta och bli lite aktivare på de där köp och sälj-sidorna, hittills har jag mest kollat på en köp och sälj-sida i Eskilstuna, men jag tycker den är sämre och mycket dyrare än Västeråssidorna, Kids corner verkar riktig bra!
Jag kan tänka mig hur mycket bråk det kan bli om sakerna, speciellt när killarna är nästan lika gamla, det skiljer tre år mellan mig och min bror och vi bråkade hur mycket som helst om leksakerna...

Kram!
Susanne

2 Camilla:

Kolla ica maxi, de brukar ha bra priser på duplo/lego.

Annars får du ta en resa till gekås ;)

Svar: Tack för tipset! Jag hoppas på en resa till Ullared till sommaren, jag, mamma och Linnea håller på att planera för fullt :)
Susanne

Kommentera här: