Hejdå lilla huset

Idag blev radhuset i Torpa sålt så nu kan vi fokusera helt på nya huset. Det har varit "lite" stressigt på senaste tiden så det är så skönt att äntligen kunna slappna av och bara vara på ett ställe både fysiskt och mentalt. 

Lite sorgligt är det nog ändå att lämna gamla huset, inte för min del men när man tänker tillbaka på allt som hänt där.

Några saker. 

Soffan:


Här satt jag den 6/9 2011och räknade minuter mellan värkarna medan jag panikgooglade hur det brukar gå för barn som föds i vecka 29. Här satt jag största delen av tiden med nyfödda Axel. Här har jag lidit mig igenom oräkneliga blodbad till amningar.

Här tog Vilhelm sina första steg:


15 maj 2013, samma datum som jag fick ett positivt graviditetstest med Axel. Helt perfekt gick han, min lilla perfektionist gör inget förens han vet att han bemästrar det utan problem.

Sju månader senare:


Här gick vattnet med Axel, precis när jag steg ur bilen efter en risgrynsgrötsmiddag hos mamma och pappa. 4,5 timme senare var Axel ute.

Här tog Vilhelm sina första krypsteg:


På väg mot en mycket intressant klädhög i hallen.

Jag har inte så mycket minnen från vad jag gjort i huset men jag kommer ihåg allt som är kopplat till Axel och Vilhelm.

Så nu släpper vi det gamla huset och ser fram emot allt roligt som kommer hända i nya huset. Axel lärde sig visserligen krypa på Gran Canaria men han kommer ta sina första steg här (om det inte blir i mars när vi är i Sälen förstås...).

Kommentera här: