Blöj- och nappkillarna

Axel kopplar av lite i amningskudden:


Så där brukade Vilhelm också göra med ögonbrynen när han koncentrerade sig som bebis. Jag glömmer hela tiden bort att Axel börjar bli större, man måste sitt-träna, nackträna, läsa pedagogiska böcker, leka med pedagogiska leksaker. Men det gör vi inte. Antingen ligger Axel och sover på min mage, ligger och sprattlar i babygymmet eller sitter i babysittern och tittar på Vilhelm. Han lär sig själv när han känner sig redo för det. Jag tror jag har blivit väldigt anti-träning efter all träning sjukgymnasten tjatat på oss om att göra med Vilhelm, det är så skönt att slippa all denna stress och press. Jag lovar att han kommer lära sig det han ska lära sig även om vi inte skyndar på honom.

Vilhelm fortsätter matvägra. Igår ville han ha pyttipanna, vi hade ingen pyttipanna utan jag hade tänkt mig lite spagetti med lax i gräddsås. Det gick inte, men han åt några spaghettis i alla fall. Idag hade jag tänkt mig korv stroganoff med makaroner. Vilhelm åt en makaron och en korvbit som han lyckades sätta i halsen, sedan ville han inte äta mer av den maten. Det positiva var att han fick syn på fruktskålen och istället åt två bananer, en apelsin och en macka. Han är ju hungrig, de gör av med massor med energi på dagis när de är ute hela dagarna.

Mina älskade blöj- och nappkillar:



Kommentera här: