Vilhelm hjälper till

 
Han är så glad när han får hjälpa till!
 
Idag har vi varit på bvc och vägt och mätt. Vilhelm har nästan kommit ikapp på längden (86 cm) men ligger under på vikten (10-kilo-någonting), men BVC-sköterskan tyckte allt var precis som det skulle vara och så länge bvc inte oroar sig så tycker inte jag heller att det finns någon anledning att oroa sig. Jag frågade henne om vi skulle ändra på något med Vilhelms mat (grädde och smör i massor....?) men det tyckte hon verkligen inte, och det är jag glad att hon inte tycker, vi måste ju tänka på Vilhelm stackars hjärtkärlsystem även om han är en smalis. Jag läste något någonstans i något föräldraforum om vad man skulle göra med smala barn - ge dem en sked med smör att slicka i sig varje dag. Det lät ovanligt äckligt tyckte jag, aldrig i livet att jag tänker ge Vilhelm en sked smör. Har man en smal pappa till sitt barn får man räkna med att få ett smalt barn. Nästa barn blir nog en tjockis precis som jag var när jag var liten.
 
På tal om onyttig mat. I fredags fick Vilhelm prova på sitt allra första fredagsmys!
 
 
Chips! Men Vilhelm var (tyvärr...) inte så imponerad. Han åt några chips men sedan tyckte han det var roligare att mata mamma och pappa med chips istället.
 
Nu ska jag ta och väcka Vilhelm, han ska nämligen åka till frisören och få en ny fin frisyr. Vi får se hur det går, han kan vara lite känslig när folk kommer för nära inpå honom och frisören måste ju faktiskt ta i hans hår för att kunna klippa det. Det blir.... hmmm... intressant.
 
 
 
 

Kommentera här: