Vilhelm fixar

Vilhelm har inga problem med att sysselsätta sig när jag står i duschen. Idag spillde han vatten på golvet och som den ordentliga pojke han är tänkte han torka upp det:
 
 
 
 
När vattnet var upptorkat tänkte han slänga allt papper i toaletten, men jag hann stoppa honom som tur var, annars hade det blivit totalstopp och det hade jag verkligen inte tid att ta hand om i morse. Det spelar ingen roll vilken tid på morgonen jag går upp, jag har ändå alltid för lite tid!
 
När Vilhelm var färdig med pappret gick han och hämtade mitt läppglans och smörjde in sitt ansikte och sina händer med varefter han bestämde sig för att gå ut och skrapa bilrutorna. Det var ju snällt tänkt i och för sig men jag föredrar att han håller sig inne tills jag är påklädd åtminstone.
 
Efter alla dessa äventyr åkte jag iväg på den där anställningsintervjun. Det hade blivit lite ändrade omständigheter kring tjänsten - hon som skulle sluta hade bestämt sig för att stanna kvar istället så chefen ville egentligen bara träffa mig för en eventuell framtida anställning. Hon sa att hon hade tänkt på mig när tjänsten annonserades ut och att hon tyckte det var roligt att jag faktiskt hade sökt den. Det låter ju i alla fall positivt! Så jag får väl hoppas på att jag inte behöver gå tillbaka till mitt nuvarande jobb efter mammaledigheten.
 
Jag hoppas verkligen att det blir något av det här för jag skulle få så mycket bättre arbetstider på det här apoteket. Men jag har hört att det snart blir en tjänst ledig i Köping också, lika bra att söka den också.
 
Nu ska jag fira ledig fredag med en kopp te.
 
 
 

Kommentera här: