Köpenhamn nästa!

Nu har vi bokat en liten minisemester. Efter mycket diskussioner kom vi överens om Köpenhamn - Jocke ville åka på solsemester men jag vägrade ta med Vilhelm på solsemester i juli, jag ville åka till San Francisco men Jocke vägrade sitta på ett plan med Vilhelm i 16 timmar. Då blev det Köpenhamn istället, 1 timmes flygresa, lagom med sol och mycket att titta på. Vi var där 2007, men det var i november så det var iskallt och vi höll oss mest inne i affärerna, men nu ska vi gå på Tivoli och promenera längs vattnet och sitta och fika och leka i alla fina parker. Och solen kommer skina hela veckan. Det blir nog bra trots att det varken är 40 grader varmt eller ligger i USA.
 
Vilhelms helg:
 
 
Vi har fixat trädgårdslanden, jag ska plantera lite allt möjligt på torsdag.
 
 
Fikat ute i trädgården. Ursäkta sopsäcken i bakgrunden...
 
 
Idag, efter timmar av grejande i trädgården, åkte vi till Västerås. Jocke hälsade på på avdelning 69 och lilla Olivia men jag vågade absolut inte ta med Vilhelm och hans dagisbakterier dit så vi stannade på Erikslund och tittade i lite affärer. Vi hittade en cykelhjälm! Men Vilhelm vägrar ha den på sig... Envisa unge. Men ingen cykeltur utan hjälm. Jag tog en sväng på IKEA också och där hittade jag en perfekt liten pall till Vilhelms kök, han är lite för kort för att nå upp till micron och hyllorna men med pallen är problemet löst. Dessutom köpte jag en brandfilt efter att han gått igenom en väldigt obehaglig brandutbildning på jobbet i fredags. Ett rum kan minsann bli övertänt på fem minuter, det var mer obehaglig information än jag hade önskat en helt vanlig fredagseftermiddag.
 
Jag är lite stolt över mig själv, jag har äntligen börjat ta tag i att fixa mina blommor. Titta vad fint det kan bli om man trasslar ut en murgröna och snurrar upp på ett hjärta:
 
 
Murgrönan kommer faktiskt från bordsdekorationerna vi hade på vårt bröllop. Kanske betyder en uttrasslad bröllopsmurgröna ett problemfritt äktenskap? Fast den behöver en ny kruka. Det får bli nästa projekt.

Kommentera här: