Ädä?

Eftersom både Jocke och jag har världens bästa föräldrar behöver ingen av oss stanna hemma från jobbet imorgon. Jockes mamma tar hand om Vilhelm fram till klockan 12, sedan tar mina föräldrar över fram till klockan 15 då Jocke slutar jobbet.
 
Vi har ju sagt att Jocke ska ta de flesta vabbdagarna men helt plötsligt fanns det inga vikarier att tillgå. Surt om man ska tänka ekonomiskt, men Vilhelm och jag har ändå haft en riktigt bra dag tillsammans. Vi har sovit, gått på promenad med vagnen, planerat fröer, rensat bort alla kläder i storlek 74, tvättat två maskiner tvätt, gjort rent diskmaskinen, kollat på barnprogram, läst böcker och dammsugit.
 
Men matlusten är borta, både för mig och Vilhelm. Till lunch (Vilhelms lunch alltså) blev det en skål äppelmos med rapsolja (jag försökte lura i honom lite extra kalorier), till middag några våffelhjärtan, men han åt mer grädde och sylt än våfflor och däremellan lite youghurt, banan, glass, majskrokar och russin. När han är sjuk bryr jag mig faktiskt inte så mycket om VAD han äter, huvudsaken är ATT han äter.
 
Vilhelm verkar han kommit in i "Vad är det där"-fasen, eller "Ä dä?", han har mycket att diskutera och fråga om när vi är ute på våra små promenader. Roligt!

Kommentera här: