Jag säger som Vilhelm - "Neeeejjj"

Nej, det blev inte alls bra idag. Kroppsligen är allt bra - både blodtrycket och järnvärdet har gått upp, vikten har visserligen gått ner men inte alls i närheten av så mycket som jag gick ner de första veckorna med Vilhelm. Men ändå är jag arg som en jag-vet-inte-vad! Hon lyssnar ju inte alls på mig! När jag försöker berätta om hur orolig jag är för att det ska bli en till tidigt förlossning byter hon ämne och när jag berättar om det onda jag haft i magen så är det heeeelt normalt.
 
Och ja, det är kanske helt normalt. Och ja, det finns kanske ingen anledning att oroa sig över vecka 29+0 när jag är i vecka 10+2 och hon behöver inte ens lyssna på mig när jag pratar med henne, men hon kan väl i alla fall låtsas. Det gör jag dagligen på jobbet och mina kunder verkar nöjda när de går därifrån.
 
Arg är bara förnamnet. Tur att det finns Facebook så att jag kan dela med mig av min ilska i prematurgruppen. Jag verkar inte vara ensam om att ha en barnmorska som inte lyssnar med något öra överhuvudtaget.

Kommentarer:

1 maria:

Sv: Aaa de var de verkligen.. hihi..
Hittade dem på h&m de kosta bara 10:- hängde bland all rea.. så va ju bara tvungen att köpa dem till gossarna..

Aaa förjävligt det där med barnmorskan.. skrev lite till dig i ett medelande på face om allt det där!!

*kram*

Svar: Det var nog den sötaste mössan jag sett på länge, jag får hoppas jag har lite tur och hittar en likadan =)
Kram =)
Susanne

Kommentera här: