Dagens mående

....är illa. På midsommaraftonen mådde jag så bra så att jag trodde det här illamåendet var slut för den här gången men så var det verkligen inte. Fast idag somnade jag i alla fall inte i soffan klockan 19.30 så ett litet steg i rätt riktning är det nog i alla fall. Med Vilhelm slutade jag må illa någon gång runt vecka 12-13 och efter det mådde jag ganska okej (under förutsättning att jag inte kom i närheten av mat som innehöll dill...) ända fram till vecka 29+0, och jag mådde egentligen inte speciellt dåligt på den dagen heller, det var bara Vilhelm som hade tröttnat på livet på insidan.
 
Jag hittade en bild på hur stor lillen (ja, det är en pojke, är det inte en pojke blir jag jätteförvånad) är nu i vecka 10:
 
 
Lilla sötnosen! Huvudet är lika stort som resten av kroppen.
 
Igår hade vi besök av lilla Alfred som är 7 månader äldre än Vilhelm. Alfred sjöng "Lille katt" för Vilhelm och sedan dess har Vilhelm tjatat hål i huvudet på oss med att sjunga "Lille katt", han sjunger och sjunger och ibland blir det en "Lille ko" också. Är det något det barnet är bra på så är det att prata och det är så roligt att höra hur han tänker och resonerar! Igår hörde jag första treordsmeningen  - "Vilhelm ska droppa", vi frågade Vilhelm om igelkotten skulle få Vilhelms allergiögondroppar men nej, det var Vilhelm som skulle ha ögondropparna! Sedan dess har vi inte hört fler treordsmeningar med i alla fall några tvåordsmeningar.
 
 
 

Kommentarer:

1 maria:

Ush låter verkligen inge skoj att må illa=/ Får hoppas det släpper när du passerar vecka 12!!

Jaså tror du att det är en liten pojk till =) Ska ni kolla könet när det är dax för ultraljud?..
Vi gjorde ju det,jag kunde bara inte hålla mig.. och sen trodde jag att det kanske va en tjej denna gång.. men det va det ju inte hehe..

Spännande det ska bli att få följa dig här i bloggen.. eller ja jag hoppas ju att du kommer skriva mycket om graviditen och allt fint du kanske shoppar =)

Ha det gött.. *kram*

Svar: Självklart! Jag har ju tänkt att jag inte ska köpa så mycket nytt till lillen (lillan...?) men jag vet ju hur jag är, det kommer sluta med att jag köper precis lika mycket nytt till det här barnet som jag köpte till Vilhelm =) Vad mycket fint du hittat till dina pojkar förresten, jag såg på bloggen!
Idag har jag faktiskt mått helt okej, jag tror det är för att jag har semester och faktiskt kan ta det lite lugnt nu. Eller så är det för att vecka 12 bara är en vecka bort!

Jag känner mig på något konstigt sätt helt säker på att det är en pojke till. Jag kan inte alls se mig som mamma till en liten flickbebis, trots att jag alltid velat ha en flicka. Men det roliga är att mina tre kusiner sammanlagt har 7 pojkar och bara 1 flicka så det verkar inte som att vi är någon flickproducerande familj. Fast det skulle verkligen vara roligt att ha en av varje! Vi ska utan tvekan kolla könet, jag är alldeles för nyfiken för att vänta!

Kram!
Susanne

Kommentera här: