Inkompetenta människor

Jaha då sitter man är och är så där ohälsosamt arg igen. Jag har efter mycket om och men fått tag i hon som har hand om förskoleplatserna i Kungsör. Hon skulle ha ringt innan jul och meddelat på vilket dagis Vilhelm ska gå , men eftersom hon inte gjorde det har jag försökt få tag på henne istället och idag svarade hon äntligen i telefonen. Då lät det så här:
 
- Nej, Vilhelm har ingen plats än
- Är det okej om han börjar skolas in den 4/3?
 
Nej, det är inte okej. Jag börjar jobba den 1/3 och hon lovade i höstas att Vilhelm skulle börja skolas in den 18/2 och att han skulle få en extra vecka till inskolningen eftersom han är för tidigt född och mer infektionskänslig och därför garanterat kommer bli sjuk under inskolningen.
 
Den 28/2 ska inskolningen vara färdig och det har de vetat i ett halvår. Punkt.
 
Hon skulle höra av sig senare i veckan.
 
Vilhelm är i alla fall lika fin i sin nya frisyr idag:
 
 
Förutom att vara arga i telefonen så har Vilhelm och jag plockat undan julen idag. Vilhelm var väldigt hjälpsam med att hänga upp nya gardiner och gömma gardinstångsknoppar.
 
 
Hur skulle jag klara mig utan min lilla hjälpreda?
 
Det bästa igår - Jocke har i stort sett blivit lovad av sin chef att få sitt vikariat förlängt ett år till! Wohoo! Så nu har han om allt går enligt planerna jobb till juni 2014 Förhoppningsvis kan det bli en fast tjänst efter det eftersom hon som han vikarierar för då är färdigutbildad förskolelärare och varför skulle hon då vilja ha tillbaka sitt gamla jobb?

Kommentarer:

1 mimmi:

Men då :( vad tråkigt med förskoleplatsen. Att man alltid måste tjata och ligga på allt och alla... Hoppas det löser sig innan du börjar jobba!

Svar: Annars tar jag med mig honom till jobbet, då blir nog kunderna lite gladare =) Men det känns riktigt segt att vi aldrig får veta något!
Susanne

Kommentera här: