2013

2013 är året då jag fyller 30 och redan bara några timmar in på det nya året chockade jag mig själv med att säga något riktigt vuxet: "Vi kanske ska börja amortera mer på huslånet nu när jag börjar jobba igen?". Amortera. Jag visste knappt att jag hade såna ord i min vokabulär.
 
Igår:
 
 
Först hos farmor och faster, sedan hos mormor och morfar och moster. Sedan hem och sova. Jag gick och la mig 23.15 Jocke stannade i alla fall uppe tillräckligt länge för att se fyrverkerierna. Oj, vad roliga vi är nuförtiden.
 
Nu sitter jag och irriterar mig på kronprinsessan som pratar på TV om hur underbart och glädjande och fantastiskt det är att föda barn. Nej, det är det inte. Det är inte glädjande och underbart på något sätt, det är ångestfyllt och panikartat och fruktansvärt och 100 andra känslor som är allt annat än underbara. Alla borde få prova på några veckor på avdelning 69 för att se exakt hur underbat det är att få barn. Nu blev det en arg start på det nya året.

Kommentera här: