Vilhelm testar

Vilhelm och jag har varit på secondhanden och lämnat en påse med barntvål och barnschampo som ska skickas till barnhemmet i Vitryssland. Om ni bara visste hur mycket saker som slängs på apotek bara för att de är på väg att gå ut i datum skulle ni bli förvånade. Nu kommer i alla fall tvålen och schampona till nytta och jag tror inte att barnen bryr sig det minsta om att de går ut om tre månader.
 
Vi hittade lite bra saker där. Vilhelm hittade en polisbil och jag hittade en sån där bra sak som man sätter i badbaljan när man badar en bebis. Jag vågade aldrig bada Vilhelm själv när han var liten, jag var rädd att tappa honom under vattnet, men har man en sån där sits sitter nog barnet säkrare. Och så kanske inte nästa barn väger 1.5 kilo vid första badet heller så det kanske är lite lättare att hålla i.
 
Vilhelm testar:
 
 
Det gick ju bra!

Kommentera här: