Världsfrånvänt

Imorse orkade jag knappt gå ur sängen så efter att ha lämnat Vilhelm på dagis och handlat lite på Konsum ringde jag till doktorn igen och sa att det inte blivit så myclet bättre, jag skulle ju ringa i måndags om jag fortfarande var sjuk men i måndags mådde jag lite bättre så jag tyckte att jag lika gärna kunde strunta i det. Sköterskan säger:
 
"Men om du var riktigt sjuk skulle du ju bara ligga i sängen, då skulle du ju inte orka göra någonting"
 
Undrar vilken verklighet hon lever i? Jag skulle ha frågat om hon hade något bra tips på hur man gör för att få ligga i sängen hela dagen när man har en 1.5-åring hemma. Det var samma sak i höstas när jag hade stukat foten och inte kunde stödja på den - de sa till mig att sitta stilla i soffan och vila mig. Dessa människor kan inte ha några egna barn, om de hade de skulle de inte komma med så idiotiska förslag.
 
Ja, ja. Jag ska i alla fall dit på undersökning om en timme. Hoppas de hittar något som kan botas med medicin.
 
Jag hittade lite grejer till Vilhelm på bokrean:
 
 
Nu blir han nog glad när han kommer hem från dagis!

Kommentera här: