Lax med köttsås och lingonsylt

Idag valde Jocke kläder:
 
 
Idag har jag suttit och grejat med sånt som är svårt att göra när Vilhelm hjälper till - rensa i pärmar, sortera kort, fylla i Vilhelms "Mina första år"-bok. När jag satt där och fyllde i boken insåg jag att det enda som saknas är datumet då han lär sig gå (och förlossningsberättelsen men den dröjer nog en stund till...). Tänk att lilla, lilla Vilhelm har blivit så stor så att hans bok är nästan helt ifylld!
 
Igår. Vilhelm äter mumsmums hos farmor:
 
 
Han förstod sig inte riktigt på konsistensen men det han fick i sig tyckte han om.
 
Idag lagade Jocke och jag varsin "seriös" måltid - jag gjorde laxgryta och Jocke gjorde lövbiff. Vilhelm åt laxgryta eftersom lövbiffen är lite svårtuggad när man bara har sex tänder. När han tröttnade på fisken provade Jocke att hälla på lite lingonsylt och köttsås från sin tallrik på laxen. Vilhelm sa "Mmmmmm!" när han åt det. Det måste vara den konstigaste kombinationen någonsin.
 
Fast han säger "Mmmmm!" när han äter citronsaft ur plastcitron också så jag vet inte riktigt vad han har för konstiga preferenser när det gäller mat.

Kommentera här: