Fyra stora steg för mänskligheten

Vilhelm har tagit sina fyra första steg! Helt på eget initiativ. De senaste dagarna har han hittat på en lek, han vill bli upplyft i soffan, sedan ställer han sig och lutar sig mot soffkuddarna och säger till om att den stora kudden ska ligga framför honom. När kudden ligger på plats lutar han sig längre och längre framåt tills han står och balanserar utan stöd innan han hoppar fram mot kudden. Men idag hoppade han inte till kudden, han gick! Fyra steg! Och han var så glad och stolt över sig själv!
 
Man kan inte stressa Vilhelm, när han är redo att göra något så gör han det bara.
 
Sjukgymnasten hade rätt - när vi var där senast sa hon att han skulle gå senast på 1,5-årsdagen. Det märks att det är hon som är expert på barns motoriska utveckling och inte jag, jag hade nästan börjat tro att han aldrig skulle börja gå.
 
Annars är läget fortsatt sjukt. Så här såg vår middag ut:
 
- Äta mat
- Torka upp Vilhelms uppkräkta lax och potatis
- Ge Vilhelm en mer lättuggad banan istället
- Äta
- Torka upp Vilhelms uppkräkta banan
- Duscha Vilhelm
- Äta färdigt middagen
 
Man får inte vara kräsmagad när man har barn.
 
Imorgon åker vi till dagiset för en timmes information om hur allt fungerar på ett dagis. Jag har ingen aning, jag gick inte på dagis själv och kan inte ens komma på att jag någonsin satt min fot på ett dagis överhuvudtaget.

Kommentera här: