Blä för dagis

Usch vad jobbigt det är att lämna en skrikande Vilhelm på dagis. Om han skriker för att han är arg är det inga problem att lämna honom men idag skrek han för att han var ledsen och då var det verkligen inte roligt att gå därifrån! Han har varit jätteglad hela morgonen men så fort vi kom in i kapprummet och skulle ta av overallen blev han jätteledsen.
 
Det är ju så att man har lust att ringa till chefen och säga att man bestämt sig för att bli full time mom istället. Och varför ska jag sitta här hemma och göra inget vettigt medan Vilhelm sitter på dagis och är ledsen?
 
Idag mådde jag i alla fall så bra så att jag orkade ta en liten, liten promenad så förmiddagen är inte helt bortslösad. Dessutom har jag fått tillbaka hörseln på ena örat så nu hörde jag att ett av marsvinen hade fått en luftvägsinfektion och var i akut behov an antibiotika.
 
I eftermiddag ska vi på 18-månaderskontroll men innan dess har jag två timmar till att fördriva. Jag funderar på att göra en fotobok med kort från semestern, jag fick en rabattkupong från de vi bokade resan genom. Då käns det i alla fall som att jag gjort något bra idag.
 

Kommentera här: