Bada och äta snö

Det är verkligen slöseri på helg att vara sjuk!
 
Vilhelms dagis ringde i fredags och som den überoroliga mamma jag är frågade jag med darrande röst om Vilhelm var tvungen att kunna äta omosad mat för att få börja där. Det behövde han inte, dagisfröken sa ungefär "Ja, vi har ju haft mindre barn här, det är klart att vi mosar maten om vi ser att de inte får i sig något....". Överkänslig mamma. Så det ska nog gå bra. Hon som ringde var en av tjejerna jag hängde med i stallet för en sisådär 20 år sedan så det ska nog gå bra.
 
Medan jag sitter här inne och snorar är Vilhelm och pappa ute på äventyr:
 
 
Nej Vilhelm! Du kommer få mask i magen om du äter snö!
 
Och inte orkade jag bada med kusinerna och sysslingarna igår heller. Men jag var i alla fall med och fikade och tog kort på badmonstret Vilhelm:
 
 
Han är en riktig säl i vattnet när han har både armpuffar och badring!
 

Kommentera här: