Redo

Torsdagens besök på förlossningen har fått mig att inse att bebisen kommer ut så småningom vare sig jag vill det eller inte. Därför har jag motvilligt packat förlossningsväskan. Jag har packat ner alla tomtekläder jag hittat, de har storlek 50 så de borde passa alldeles perfekt. Jag har packat ner kläder i storlek 44, 50 och 56 så jag hoppas att det åtminstone blir en bebis i storlek 50.
 
Jag funderade på om jag skulle göra som när min kära bror kom och hälsade på oss i Tyskland och packa ner allt i en ICA-kasse bara för att jag inte hade någon som helst lust att föda barn men jag ändrade mig och plockade fram mina finaste USA-väskor till mig och bebisen istället och söta lilla bilväskan till Vilhelm.
 
 
Vilhelm pratar ganska mycket om Lillebror, men det handlar mest om att han inte tycker det ska bli så speciellt roligt med en lillebror, och han vill absolut inte att lillebror ska få en egen napp. "Lillebror inte ha nappen". När han såg att vi satt Vilhelms bebisspeldosa i lillebrors säng blev han så sur så att vi fick plocka bort den och sätta i Vilhelms säng igen, trots att han aldrig använder den och säger åt oss att stänga av den så fort vi försöker spela en liten sång på den.
 

Vilhelm hjälper pappa att skruva ihop och torka av spjälsängen. Jag hoppas han tycker det ska bli lite roligt i alla fall. Medan vi funderade på huruvida vi skulle åka in till förlossningen packade vi upp alla små bebiskläder, Vilhelm hjälpte till både att vika och lägga ner kläderna i byrån (även om jag fick göra om det efteråt så är det i det här fallet verkligen tanken som räknas!).
 
Förlossningsväska, kläder och säng. Nu är vi redo för bebis!
 

Men vi väntar gärna tills nästa vecka. Och nej, bebisen fick inte behålla hästen heller, Vilhelm tyckte att det var hans häst.
 
33+1:
 
 
 

Kommentera här: