Pepparkakshuset

De hade varit så dumma på COOP så att de ställde de färdiga pepparkakshusen som man bara behöver klistra ihop bredvid kartongerna med degmix till pepparkakshus. Därför tog vi såklart fel kartong (kanske är det vi som är dumma...?) och kom hem med en påse pepparkaksdegspulver istället för byggfärdiga moduler pepparkakshus. Men Jocke bakade ihop det med sån elegans att vi ska försöka göra ett eget, mycket större, nästa år.
 
Husbygge:
 
 
 

.....och lite grädde:

Nu har jag kommit fram till juni 2012 i mitt fotosorterande och det är ju helt otroligt vilken glad och söt liten son vi har, han skrattat ju på alla bilder! Blir lillebror bara hälften så glad kan vi vara nöjda.
 
 
I eftermiddag ska jag på föräldrautbildning så att jag lär mig hur man ska bete sig som förälder. Nej, inte bara därför. Jag hann aldrig gå på någon med Vilhelm och fick inte gå i någon mammagrupp heller så jag kände mig ganska ensam. Dessutom kanske man kan få lite information om hur en förlossning går till, sånt vet jag ingenting om....

Kommentera här: