14.58 vs 15.01

Lillen/lillan är lika tidsinställd som Vilhelm var. Igår började den sparka klockan 15.01 och idag började den sparka klockan 14.58, något säger mig att den här lillen kommer tycka om rutiner precis lika mycket som Vilhelm!
 
Vilhelms första dag på dagis gick bra, han hade inte hunnit säga hejdå till Jocke i morse utan gick direkt till sandlådan och de andra barnen och när Jocke kom och hämtade honom hade han suttit och tittat i en bok och egentligen inte alls varit så sugen på att åka hem. Bra att han trivs så bra, det underlättar verkligen vår vardag och lättar på mitt dåliga samvete.
 
För övrigt så träffade jag idag en doktor på jobbet som var så glad över att hon fyndat ett par träningsbyxor för bara 59 kronor. Hon brukar inte säga så mycket annars men idag var hon överlycklig över detta superfynd. Det känns faktiskt bra att det finns folk som kan behålla fötterna på jorden trots att de tjänar 75 000 kronor i månaden. Jag lovar att vara lika glad över ett bra pris när jag får min löneförhöjning till 75 000 i månaden.

Kommentera här: