Vår i massor

Inte tänka, inte tänka, inte tänka! Tur att jag jobbar 8.30-18.15 de flesta dagarna den här veckan.
 
Idag har vi kört hårt hela dagen. Föreningen hade städdag så Jocke har klippt häckar och rensat stuprännor medan Vilhelm och jag mest gått omkring och tränat på att gå och tittat på tågen som åker förbi med jämna mellanrum. När stuprännorna var färdigrensade fortsatte Jocke och Vilhelm med att lasta på löv på traktorkärran och gräva i grushögen där vi ska ställa sandlådan medan jag planterade blommor.
 
 
 
På eftermiddagen kom mormor och moster förbi på en fika och då räckte inte stolarna till alla så Vilhelm fick fika i gungan, det verkade han tycka var jättepraktiskt - gunga och äta muffins samtidigt!
 
 
Mormor och moster hade varit i Västerås och shoppat och hittat några gulliga kalsonger till Vilhelm - hans livs första kalsonger dessutom. De passade bra utanpå pyjamasen också:
 
 
 
Det har blivit svårt att få bra kort på Vilhelm, han verkar ha tröttnat på att vara mitt stora fotoobjekt Han tittar bort eller gör en konstig min eller kryper iväg åt andra hållet. Bråkiga busunge!
 
Förresten - när jag var ute på långpromenad i skogen hittade jag en hel hög med blåsippor (jag undrar om det var Jocke som sa att han sett "en hel flock med blåsippor" förra året?). Nu är det vår. Snart sommar!

Kommentera här: