Snö!

 
Dagens bus-Vilhelm. Efter så mycket bus var han så trött så att han somnade nästan en timme tidigare än vanligt, han hade nog kunnat somna direkt när jag kom hem från jobbet klockan 15, jag vet inte riktigt vad han och Jocke hade hittat på som gjort honom så trött. Men det är ju bara skönt att få lite extra tid för sig själv någon gång då och då. Men jag hade ganska gott om tid för mig själv på jobbet också, det var så lungt så att jag både han rensa bland alla olästa mail, leta reda på ett recept till middagsmaten, kolla på julklappar till Vilhelm och kolla upp på vilka affärer vi får personalrabatt. Lungt var det. Trevliga kunder hade jag också.
 
Idag (ikväll) var första gången jag badade Vilhelm själv. Tidigare har han bara badat när både Jocke och jag varit hemma så att en av oss kan hålla i Vilhelm och en av oss kan tvätta honom. Men nu gjorde jag bedömningen att han var tillräckligt stabil för att kunna sitta själv i baljan och efter 10 veckor babysim är det ingen panik för honom om han får vatten i munnen heller. Det gick såklart hur bra som helst att bada honom ensam så jag förstår inte varför jag inte gjort det tidigare. Fegis är mitt andra namn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: