Tugga, tugga

 
Ännu mer pulkabilder! Nu måste vi bara hitta en lagom stor backe att putta pulkan nedför.
 
Ikväll är Jocke på julmiddag med jobbet så Vilhelm och jag har fått roa oss själva hela eftermiddagen och kvällen. Vi började med att åka och köpa julklappar. Eftersom min familj har bestämt att de inte vill ha några julklappar (och att jag inte får några av dem heller) så får jag lägga hela julklappsbudgeten på Jocke och Vilhelm istället. Det blev tre julklappar till Jocke och så hittade jag äntligen, äntligen den där tigerdressen från Lindex. Jag slet åt mig den sista i storlek 86 och kan äntligen sluta leta.
 
Men Vilhelm var inte på sitt bästa shoppinghumör idag, jag skyller på tänderna eftersom han brukar tycka det är jätteroligt att gå i affärer. Trots sitt dåliga humör och det faktum att nappen låg kvar hemma i sängen ("Nej, jag behöver inte ta med den, han är ju stor nu!") fick han leenden och kommentarer och klappar på kinden i varenda affär. Gosplutt!
 
 
Gosplutten tuggar i sig mitt förkläde.
 
För övrigt så börjar Vilhelm bli en riktig expert på att äta själv med sked - det enda han kräver är att man klappar händerna och berättar för honom hur duktig han är efter varje tugga han tar. Det är bäst att jag berättar detta för dagispersonalen på en gång.
 
 
 

Kommentera här: