Pepparkaksbak nummer två

Jocke verkar ha varit den enda på julfesten som var nykter så därför vann han en annanasflaska i limbotävlingen. Roligt tyckte Vilhelm:
 
 
Söndagar är pepparkaksdag. Idag var det pepparkaksbak hos farmor medan jag var på jobbet, och pepparkaksdegen var precis lika god idag som den var förra lördagen.
 
 
Den konstiga minen beror på att han gnisslar tänder trots att han bara har två undertänder att gnissla mot tandköttet med, vad obehagligt det kommer bli när han får tänder i överkäken att gnissla mot! Men det blir ändå skönt när de där övertänderna kommer fram så att han kan bli sitt gamla vanliga jag igen. Inte för att han är så väldigt jobbig nu heller, men mer gnäll än vanligt är det och han vaknar oftare på nätterna. Fast det kan ju bero på att han håller på att lära sig gå, han har nog väldigt mycket att bearbeta på nätterna för han verkar drömma mycket.
 
Igår kväll vaknade han flera gånger för att han var täppt i näsan (så går det när man går på öppna förskolan och träffar andra bakteriebomber) och vi droppade i saltlösning och sög med snorsugen och klappade på huvudet men ingenting hjälpte. Tills jag kom på att vi självklart skulle använda nässprayen jag köpte förra gången han var snorig. Vilken superbra apotekare jag är som inte ens vet vilka medciner jag har i medicinskåpet.
 
Annat roligt Vilhelm fick göra i Köping var att åka racerbil, gissa hur glad han blev när farmor la i två femmor så att den startade:
 
 
....och gunga lite Barbapappa:
 
 
Imorgon fortsätter "Operation förbättra immunförsvaret" med ett besök på Kungsörs öppna förskola, under förutsättning att snorigheten inte utvecklas till en förkylning under natten.
 

Kommentera här: