Lussebulle

Lucia med lussebulle som Vilhelm flörtade till sig på julmarknaden i lördags:
 
 
Var ska man ha bh:n om inte runt halsen?
 
 
Allt ska var på huvudet eller runt halsen. När vi slog in julklappar skulle alla kvitton vara på huvudet och när jag täckte över maten med aluminiumfolie blev det en foliehatt istället. Men mössan ska helst inte vara på huvudet, då blir det en sån här allvarlig min:
 
 
Aj, vaccination!
 
 
Bvc-sköterskan tyckte att Vilhelm borde vaccineras mot Hepatit innan Kanarieöarnaresan så det blev ett litet plåster som gjorde väldigt ont att ta bort trots plåsterborttagningsspray. Hon var så imponerad över hans längdutveckling - han har växt 2.5 cm på en månad! Inte konstigt att storlek 74 börjar bli för korta! Så nu är han 76 cm lång och väger imponerande 9.4 kilo. Tjockisen!
 
Bambi håller på att dö. Jag trodde han var död imorse men när jag plockade upp honom kände jag ett litet, litet hjärta som slog långsamt. Det är nog det bästa för honom, vi vet ju inte hur gammal han är, och han har varit hängig ganska länge nu. Så nu måste vi försöka para ihop Bambis burkompis Sotis med Julius så at han inte behöver vara ensam, vi får se om de accepterar varandra.
 

Kommentera här: