Sjuk och ledig

Den här förkylningen har inget slut och inte blir den bättre av att det är två grader utomhus och vi har stängt av värmen inomhus. Jag tänker inte starta värmen igen, det kan bara bli bättre nu. Idag har jag haft ledig dag och hade för en gångs skull inga måsten alls som skulle fixas, eller vi kan säga att alla måsten sköts upp till någon gång i framtiden. På förmiddagen byggde vi med lego och legoexperterna Vilhelm och Axel var väldigt imponerade av mitt legohus med trädgård, det måste jag ju ta som en komplimang.


Sedan pysslade och grejade vi lite. Axel byggde saker av "kardborrarna" och Alida hjälpte mig att fixa en fin frisyr:


En ny frisyr är ju alltid uppiggande. Konstigt att hon accepterar att ha sånt här i håret  men inte det minsta lilla hårspänne. Axel var lite mer diskret:


Han och Vilhelm hade avslutning på gymnastiken igår med uppvisning och prisutdelning så idag har Axel haft sin fina medalj på sig hela dagen.


Vi har bakat bullar till Alidas ettårskalas, och provsmakat dem så klart. Mycket väl godkända blev de trots att vi inte hade något vaniljsocker hemma.

Det blir nog inga bullar kvar till kalaset.

Kommentera här: