Skit är tillvaron

Jag är trött på att må illa, jag är trött på att äta korv och makaroner för att jag inte orkar laga mat själv, jag är trött på att mitt hem ser ut dom en knarkarkvart eftersom jag inte orkar städa. Extranummer är fyllt med tvättkläder som ingen vill vika, köket vill jag inte gå i närheten av, allt där luktar illa, kylskåpet luktar illa, disken luktar illa. Golven är dammiga, marsvinsburen behöver städas och vi har döda flugor i våra fönster. Förra helgen köpte jag nya blommor men de har jag inte orkar plantera så de står i en påse utanför dörren. Jag somnar framför tv:n varje kväll och vaknar vif 00,30 och måste släpa mig uppför trappan till sängen. Jag orkar inte hjälpa till att bada eller lägga Vilhelm och Axel. Totalt förfall.

Det har ska jag komma ihåg nästa gång jag får någon dum idé om att vi behöver fler barn. Om fyra veckor åker vi till Gran Canaria, då måste jag må bättre annars blir jag besviken på mig själv.

Kommentera här: