En medalj och två diplom på samma dag

Vilhelm kommer bli långdistanslöpare precis som sin gammelfarfar, igår var han, Jocke och Axel med i ett barnlopp på 800 meter i det nyinvigda löparspåret  på åsen. Vilhelm sprang hela vägen! 800 meter! Det klarar inte jag av, jag får ont i knäna bara av att vara med på Vilhelms gymnastik. Men han sprang och kom hem med ett fint diplom och en nummerlapp:


Axel var den yngsta deltagaren.

När Axel hade sovit åkte vi vidare till gymnastikuppvisning. Hela sporthallen var full av föräldrar och släktingar till alla gymnaster i alla gymnastikgrupper och jag var lite orolig att Vilhelm inte skulle vilja gymnastisera inför den stora publiken men det var inga problem, han sprang och hoppade och klättrade som om han inte gjort annat. Efter uppvisningen fick han ett till diplom och en fin medalj. Han var så stolt!


Några fler bilder som jag försökte ta på Vilhelm och hans medalj....





"Se inte så glad ut!"


Han är rolig min lilla gubbe! 

Kommentera här: