Plantering

Smultron!


Jag var och hälsade på min faster idag och hon fyllde min bil med plantor och blommor av alla dess slag, både bakluckan och baksätet skulle behöva dammsugas rent från jord men det får bli en annan dag ganska långt in i framtiden, det är ändå väldigt sällan någon sitter i mitt baksäte. När jag kom hem fick jag racerplantera alla blommor innan regnovädret kom. Min lilla trädgårdsmästare hjälpte glatt till:



Härifrån soptunnorna hade han perfekt utsikt över grannens tomt och grävmaskinen som arbetade där.


När Axel gick in kom Vilhelm och höll mig sällskap. Hur skulle jag klara mig utan mina små killar!

Mitt i allt grävande var Axel helt plötsligt försvunnen och vi hittade honom ingenstans. Hur långt kan en 1,5-åring ta sig på två minuter? Jag hann nästan bli lite orolig innan Jocke till slut hittade honom sittandes i cykelkärran, han ville åka på utflykt. Axel måste man hålla koll på annars försvinner han.

Kommentera här: