Nyårslöfte

Ikväll hittade jag äntligen den mobila wi-fien i en flyttkartong och Vilhelm blev överlycklig för att han skulle få titta på youtube till kvällsfrukten. Vad som däremot inte låg i samma låda var laddaren till ipaden. Stor besvikelse och ingen youtube till kvällsfrukten.

Nyårsafton:




"Varför är den här i mitt glas? Hur ska jag kunna dricka?"

Efter att middagssällskapet åkt hem somnade Jocke och jag i soffan vid 22 och vaknade igen klockan 23,45. Jag tittade ut lite på fyrverkerierna och gick och la mig istället. Mycket händelserikt nuförtiden sedan man fick barn.

Men eftersom vi gick och la oss jättetidigt var vi pigga och glada imorse när Vilhelms och Axels små kompisar Elma och Ville kom och hälsade på. De lekte som tokar hela förmiddagen och en stor del av eftermiddagen och Vilhelm var till slut så trött att han somnade före klockan 20.

Axel och jag tog en lång promenad på eftermiddagen, jag vet inte hur lång eftersom jag glömt att ladda ner någon stegräknarapp (men nu har jag gjort det!) men det tog i alla fall en timme. Det är nog mer än en månad sedan jag vae ute och gick senast men det ska det bli ändring på nu. I Torpa fanns det egentligen bara en runda man kunde gå på vintern om man ville ha med sig vagnen så man kan milt sagt säga att jag är lite, lite trött på den vägen. Nu när jag bor lite mer centralt finns det massvis av vägar att välja på. Ny börjar vårt nya liv - huset ska vara välstädat, marsvinens och barnens klor alltid välklippta och Axel och jag ska få frisk luft och motion i massor. Nyårslöfte.







Äta själv.

Kommentera här: