Axel äter skruv och ramlar ur sängen

Ja vad ska man säga om Axel. I förrgår ramlade han ur sängen och idag svalde han en skruv. Men det var ingen större fara enligt 1177, vi behöver inte börja oroa oss förens han börjar matvägra eller om den inte kommer ut inom fyra dagar. Unge! Dessutom har han redan lärt sig hur han reser sig upp i sin nya stol, nu får det bli sele eller spännband för att vi andra ska få någon matro. Idag till middagen hjälpte jag Vilhelm att dela på sin våffla och under de korta sekunderna jag tittade bort hann Axel resa sig ur stolen och krypa upp på bordet på väg mot sin mugg. Finns det möjligtvis barnselar nu för tiden eller bar det bara sånt man använde på 50-talet?

Vilhelm tycker det är jätteroligt när Axel håller på så här, han är ju väldigt medveten om vad man får och inte får göra och därför tycker han det är så roligt när Axel gör något dom Vilhelm vet att han inte får göra. När man hör att Vilhelm tokskrattar någonstans i något rum är det bäst att skynda sig dit för då håller Axel på med något som inte är helt enligt vad jag tycker är säkert för en bebis att hålla på med.

Idag provade Axel skorna han fick av Jockes kompis när han döptes:




Han var väl inte helt bekväm med att ha något som satt fast på foten men han vande sig snabbt. Snart börjar han på dagis, då måste han ju åtminstone ha ett par skor på fötterna.

Så lik Vilhelm för två år sedan, det är egentligen bara när de sover som de liknar varandra:


Så här långt gick vi, jag är nöjd.


Hur klarade jag mig innan det fanns appar? Då hade jag ju ingen aning om hur långt jag gått och hur lång tid det tagit...

Kommentera här: