Åka tåg

Jag sitter på tåget på väg till Stockholm, jag ska på en utbildning där vi ska lära oss allt om hudvård och tandvård, eller i alla fall få lite information från olika tillverkare av olika produkter.

I tisdags var jag ledig, vi packade upp och grejade och organiserade så mu är det bara Vilhelms kläder som behöver någonstans att ligga sedan kan vi känna oss nöjda med klädförvaringen. Imorgon är jag ledig igen då är det bara att fortsätta packa upp.

Vilhelm provar nya jackan, mössan och skorna;


Det är väldigt tacksamt att köpa kläder till honom, han blir så glad vad man än kommer hem med.

Underhållning:


Vilhelm tyckte om att titta på tvättmaskinen när han var bebis och det gör han fortfarande gärna in han har en liten stund över och Axel gör som storebror gör. Det bästa är när den fylls med vatten, mycket intressant.

Efter lunch gick Axel och jag och handlade. Det tar visserligen en timme fram och tillbaka men det är ändå lyx att kunna gå till affären.

Axel somnade inom två minuter i vagnen men vaknade när vi kom hem och han hörde att Vilhelm åkte pulka. Det är inte lätt att försöka få ett kort där båda barn ser glada ut och tittar in i kameran samtidigt:




På kvällen kom jag på att jag lovat att baka lussebullar till jobbet så klockan 21,30 ställde sig Jocke och jag och bakade, men det var roligt att göra något tillsammans för omväxlingens skull så det får vi göra om igen.


Vilhelm blev ganska besviken över att jag skulle åka tåg utan honom så vi måste nog se till att resa någonstans med tåg ganska snart.

Kommentera här: