Semesterbilder

Efter en riktig skitkväll behövs det semesterbilder. Varför är vi inte på semester varje dag? Det har Vilhelm också frågat. 

Dagen det var mulet:


Vilhelm i sina nya coola solglasögon:




Den här gången valde vi att bo i markplan och det visade sig vara ett bra val, Vilhelm och Axel sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka på gången utanför vår lägenhet, dessutom hade vi en liten katt som brukade komma och hälsa på varje morgon.


De sprang ändå bort till vägen tog slut och tillbaka igen, Vilhelm kan man lita på, han försvinner inte iväg på några äventyr allt för långt bort. 

Solglasögonen igen:


Här är vi på väg till frukosten, den öppnade inte förens klockan åtta, då hade vi varit vakna sedan klockan sex varje morgon (tidsskillnad) och var jättehungriga. Alltid först där på morgonen, varför ska man sova länge på semestern...?


Första morgonen var det fortfarande mörkt när vi gick till frukosten, Vilhelm sa något som "Vad dåligt väder det är, jag trodde att solen skulle skina på Kanarieöarna".


Frukost i massor, jättegod mat både till frukost och middag!

Glad semesterkille:


Fler glada semesterkillar:



Det är klart att Axel också vill ha solglasögon när Vilhelm har det, han fick låna Jockes.

En dag hände det här:



Vilhelm gick och la sig i sängen och somnade medan Axel sov middag, Jocke gick ut och sprang och jag blev alldeles ensam och kunde göra precis vad jag ville - läsa min bok. 

Restaurangens chokladfontän:


Första advent kom julbelysningen och juldekorationerna upp:







Lite sällskap i solstolen:





Sedan bestämde han sig för att plantera ett plommonträd, han vattnade ordentligt så att det ska vara stort nästa gång vi kommer hit:





En av lekparkerna:





I år vågade Vilhelm åka alla rutschkanor, han har blivit modig!


En annan fördel med att vara först i frukostkön var att vi hade ätit färdigt först och hade lekparken nästa för oss själva efteråt.

Här skulle vi stanna varje gång vi gick förbi, och det gjorde vi många gånger varje dag...


Vilhelm tycker om palmer:


Axel vill inte följa med tillbaka till rummet...


Syns det att de sover i samma säng? Det hade blivit något missförstånd så det fanns ingen spjälsäng till Axel men det här gick så bra så vi struntade i att säga till om det:


Badbilder:


Den här dagen var det kallt, ingen trängsel i poolen direkt.


Men sedan kom solen fram och då blev det trängre.




Axel åkte glatt vattenrutschbanan, Vilhelm vägrade.




Sedan blev det till slut tyvärr dags att åka hem igen:




Jag säger det igen - varför är vi inte på semester oftare? Nu ska jag sova lite. På julaftonen började jag min tjänst som vikarierande apotekschef så nu måste jag börja engagera mig lite mer i vad jag gör på jobbet, att sova mer är en bra början.

Kommentera här: