125%


Ser ni något? Förutom solnedgången? Nej, inte jag heller. Mamma har nämligen varit här och putsat mina fönster, helt frivilligt dessutom, hon måste vara tokig. Men fint blev det!

Jag och Axel gick på middagssovningspromenad till Kungsörs second hand igår. Jag hittade tre böcker till Vilhelm och Axel, en fleecejacka från polarn och pyret till Vilhelm och såna där klämmor som man klämmer fast duken med så att den inte blåser iväg. Jag hittade 33 kronor i fickan och räknade ut att det skulle räcka gott och väl, men så blev det inte. Bokpriset hade chockhöjts med 125% (från 2:- till 5:-, ojojoj) så helt plötsligt hade jag 7 kronor för lite istället och jag började fundera över vad jag skulle plocka bort. Men kassörskan sa att jag kunde betala resten en annan gång, sedan hade jag dåligt samvete resten av eftermiddagen så nästa gång tänker jag betala tillbaka med en ordentlig ränta. Åtminstone 100% så att jag kan sova gott om natten igen.

När jag kom hem med mitt dåliga samvete hade Vilhelm tvättat min bil och plockat en ny bukett vitsippor som jag kan ha på instrumentbrädan, den förra buketten hade legat där ett år men den är spårlöst försvunnen.



Axel läser lite efter frukosten:


Vilhelm sov till klockan åtta men jag och Axel, mest Axel, vaknade redan klockan halv sju.

Nu ska jag läsa lite, det är kö på boken jag lånade av Linnéa i Sälen, allt tar sådan tid nu för tiden, jag har en annan bok jag försökt läsa färdigt sedan i somras och nu vet jag inte var jag lagt den.

Kommentera här: